حسابدار

این وبلاگ اولین وبلاگ فارسی زبان با موضوعیت حسابداری می باشد که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است .

حسابدار

این وبلاگ اولین وبلاگ فارسی زبان با موضوعیت حسابداری می باشد که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است .

انتخاب شهرهای کنکور کاردانی به کارشناسی ۸۲




سال جدید تحصیلی آغاز شد و در همان روزهای مانده به اول مهر ماه دفترچه های کنکور کاردانی به کارشناسی هم توزیع شد . بنا به تقاضای تعدادی از دوستان لازم دانستم تا مطلبی درباره کنکور 82 و نحوه انتخاب رشته شهرها بنویسم . نحوه انتخاب رشته را بر مبنای اولویتهای اول تا سوم بررسی می کنیم .
ابتدا اولویت اول : همان طور که میدانید مهمترین و اصلی ترین انتخاب شما انتخاب اول است . معمولا کمتر پیش می آید که شخصی در کنکور کاردانی به کارشناسی در انتخاب دوم یا سوم خود قبول شود . پس برای این انتخاب اهمیت خاصی را قائل باشید .
جهت انتخاب اول باید شهری را در نظر بگیرید که دارای شرایط زیر باشد :
1- از نظر نزدیکی      
2- از نظر رتبه
3- از نظر تعداد داوطلب
انتخاب اول باید دارای شرایط فوق باشد تا یک انتخاب مناسب و سنجیده بنظر برسد . البته شرط اول ( از نظر نزدیکی ) یک شرط دلبخواه است و داوطلب می تواند این امتیاز را که در نزدیکی محل سکونت خود اشتغال به تحصیل داشته باشد در نظر نگیرد . اما دو شرط دیگر بسیار با اهمیت می باشند ، زیرا :
الف - اینکه شما از چه دانشگاهی فارق التحصیل می شوید بسیار با اهمیت می باشد .
ب - اینکه در امتحان کنکور چند نفر داوطلب در کنار شما قرار دارند و میزان پذیرش دانشگاه مورد نظر چقدر است ، نیز نکته قابل توجهی می باشد .
سعی کنید دانشگاهی را انتخاب کنید که حداقل دارای دو شرط ذکر شده 1 و 2 باشد . زیرا در غیر این صورت مسلما پشیمان خواهید شد . حتی اگر قبول شوید از قبول شدن خود کمال رضایت را نخواهید داشت .
البته نکات دیگری هم وجود دارد که در انتخاب رشته با اهمیت است . مثلا آب و هوای شهری که انتخاب می کنید مناسب شما باشد . بطور مثال آب و هوای یزد برای یک داوطلب شمالی یا مثلا تبریزی آب و هوای مناسبی نیست و می تواند او را دچار مشکل کند . بهر حال علایق شخصی داوطلب نیز در انتخاب اولویتها مؤثر است .
توجه داشته باشید که شهرهای : اراک ، تهران جنوب ، رودهن و شهریار مختص انتخاب اول می باشند . پس انتخابهای دوم و سوم خود را بیهوده از بین نبرید . در مورد این چهار شهر باید توجه داشته باشید که تنها کسانی که کاملا به خود اطمینان دارند اراک و تهران جنوب را انتخاب کنند . سایر شهر های انتخاب اول عبارتند از :
اراک ( مرکز تفرش ) ، تبریز ، تبریز ( مرکز هشترود ) ، زنجان و مشهد .  
اولویت دوم : در اولویت دوم باید دانشگاهی را انتخاب کنید که :
1- پذیرش نسبتاً بالایی داشته باشد .
2- در انتخاب اول کمتر مورد توجه باشد .
باید توجه داشت که تعدادی از دانشگاه ها پذیرش بسیار کمی دارند که تنها پاسخگوی افراد بومی آن واحد می باشد . پس دور این واحدها را خط بکشید . واحد هایی که بعنوان اولویت دوم بیشتر مورد توجه می باشند عبارتست از :
 آبادان و خرمشهر ، بروجرد ، بوشهر ، بیرجند ، خوراسگان ، شاهرود ، فیروز آباد و  یزد .
اولویت سوم : این اولویت چندان کارایی ندارد و معمولا کسی به کمک آن قبول نمی شود . اما باز هم نباید آیتم شانس را نادیده گرفت . بهر حال تنها واحد هایی که میتوان برای انتخاب سوم به آنها امیدوار بود عبارتست از :
بناب ، زاهدان و سیرجان .
توجه داشته باشید که اولویتهای ذکر شده تنها یک پیشنهاد است و ممکن است با توجه به علایق داوطلب متغییر باشد . بهر حال تمامی این انتخابها و اولویتها جایی ارزش پیدا می کند که شما تمامی تلاش خود را در جهت قبول شدن کرده باشید .
 انشاء الله در مطلبی دیگر که در چند هفته مانده به کنکور می نویسم روش ها و شیوه های بهتر درس خواندن در روزهای پایانی را به شما آموزش خواهم داد و درباره نحوه تست زنی بیشتر صحبت می کنیم .
پس تا بعد ...  
نظرات 1 + ارسال نظر
کاربر فعال پنج‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 15:32 http://321.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد