حسابدار

این وبلاگ اولین وبلاگ فارسی زبان با موضوعیت حسابداری می باشد که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است .

حسابدار

این وبلاگ اولین وبلاگ فارسی زبان با موضوعیت حسابداری می باشد که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است .

یک خبر ...

روز پنج شنبه همایشی با حضور جمعی از مقامات کشوری و کارشناسان اقتصادی کشور و به همت جامعه حسابداران رسمی کشور برگزار شد . پس از گزارش فعالیتهای جامعه حسابداران که توسط غلامرضا سلامی قرائت شد مهدی کرباسیان قائم مقام وزیر اقتصادی و دارایی نیز سخنرانی کرد .
همچنین در این روز 1200 حسابداری که در این همایش حضور داشتند به اتفاق سوگند نامه حسابداران ایران را قرائت کردند . متن کامل این سوگند نامه به شرح زیر است :
اینجانب ... در پیشگاه کتاب آسمانی به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم در اجرای وظایف خود بعنوان حسابدار رسمی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران ، همواره اصول و ضوابط حرفه ای خویش را رعایت کنم ، درستکاری ، بیطرفی و استقلال حرفه ای خویش را حفظ کنم ، به اخلاق و رازداری حرفه ای در زمان اشتغال و بعد از آن پایبند باشم ، در راه اعتلای نام و مقام و منزلت اجتماعی حسابدار رسمی گام بردارم و در حفظ شوون حرفه ای کوشش نمایم .
همچنین مهدی کرباسیان که در جمع حسابداران رسمی کشور سخن می گفت با اشاره به نزدیک شدن دیدگاه های حسابرسی یکسان در کشورهای جهان افزود : از سال 2005 میلادی کشورهای متحد اروپا از استانداردهای یکسانی استفاده خواهند کرد و این روند باید در ایران نیز همسو با کشورهای پیشرفته دنیا پی گیری شود .
وی گفت : در دو سال گذشته تحولات زیادی در تنظیم مقررات اقتصادی کشور ایجاد شده است و با تکیه بر رو در رو نشدن های سخت افزاری قوانین مهمی اصلاح مالیاتی ، خصوصی سازی ، قانون برگزار شده ، در دستور کار بوده است . کرباسیان گفت : همزمان با این اقدامات ، دولت تصمیم گرفت به تشکل های حسابداری میدان بیشتری بدهد . اما اکنون زمان آن رسیده است که جامعه حسابداران حرفه ای کشور ، فعالیت های گسترده ای را برای تدوین استاندادهای بین المللی حسابداری و حسابرسی در کشور آغاز کنند .
خب حال جای این سوال پیش می آید که چگونه استانداردهای حسابداری ایران باید بین المللی شوند در حالی که ما هنوز مشکلات اساسی در سطح آموزش و پرورش ، آموزش عالی و بازار کار داریم . هنرجویی که حسابداری را از هنرستان آغاز می کند هنگامی که وارد دانشگاه می شود به چیزی کاملا متفاوت رو برو می شود . و همین شخص اگر وارد بازار کار شود چیزی از آن همه فرا گرفته ها به کارش نخواهد آمد . حال بین المللی شدن استانداردهای حسابداری تا چه حد بجاست این نکته ای واضح است اما باید به اولویت ها توجه کرد تا در آینده دچار مشکلات عمده نشویم . پس بیاییم ابتدا استانداردهای کنونی را رعایت کنیم و سپس بدنبال بین المللی شدن باشیم .

...

مطالب قبلی من رو از اینجا بخونید .

سلام

دوستان عزیز خوشحالم که بعد از راه اندازی مجدد این سایت به جمع شما پیوستم .