حسابدار

این وبلاگ اولین وبلاگ فارسی زبان با موضوعیت حسابداری می باشد که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است .

حسابدار

این وبلاگ اولین وبلاگ فارسی زبان با موضوعیت حسابداری می باشد که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است .

پاسخ به نظرات

با سلام

از اینکه مدت زیادی نتونستم مطلب بنویسم متاسفم

اما امروز میخوام جواب نظراتی که درباره مطالب حسابدار ارسال کردید براتون بنویسم .

از نظر اول شروع می کنم که توسط دوست عزیزم همکاربا سابقه نوشته شده . متن نظر اینه :

با سلام
مرد حسابی فکر میکنی حسابداری این همه شرکتها رو دارن
دفتر داران اداره میکنن حالا چون تو چهار کلام سواد بیات شده کامپیوتری یاد گرفتی با این دک وپزت فکر میکنی خیلی میدونی تازه این مطالبی را که تووبلاگت میگذاری هر حسابداری هم خوب بلد است چون دانشگاه آنها را خوانده وهم اینکه کتابهای زیادی با توضیحات مفصل تر در این خصوص وجود دارد به توصیه میکنم یه کمی سعی کن سوادت ومعلومات علمی وعملی خودت را افزایش بدهی .
جواب : مثل اینکه مطالب ما به نظر بعضی ها زیاد جالب نمی یاد . البته این دوست من باید وقت بیشتری روی دستور زبان فارسی صرف کنه و قبل از ارسال نظر خودش حداقل یک بار نظر خودش رو مطالعه کنه که غلط نداشته باشه . به هر حال ما در حد توانمون مطلب می نویسیم و اگه این دوست عزیز پیگیر مطالب قبلی ما بوده باشند ، من قبلا هم گفته بودم این وبلاگ برای حسابداران و علاقه مندان به حسابداری نوشته میشه که ممکنه تحصیلات دانشگاهی در باره حسابداری نداشته باشند و بر خلاف این دوست عزیز از پیش رفت بدش میاد از پیشرفت استقبال کنند . البته دفترداری هم چیز بدی نیست اما برای گراچوفها نه برای سجادی نژادها و نبوی ها . در ضمن من تمام تلاشم رو در مورد یادگیری مطالب جدید حسابداری می کنم و سابقه کار عملی هم دارم و فکر میکنم اگر دوست من کمی دقت می کرد متوجه این مطلب می شد . به هر حال من از طرف این دوست عزیزی که تازه وارد عالم نظر دهی شدند از شما خوانندگان عزیز معذرت خواهی می کنم .
سوال دوم رو دوست خوبم حمید پرسیده :
با سلام. میشه خوتونو بیشتر معرفی کنید. من با یک جستجوی تصادفی با وبلاگتون آشنا شدم!
جواب : من یک حسابدار هستم که از ثابت بودن بدم میاد . عاشق پیشرفت هستم . روزی که من وبلاگ حسابدار رو در سایت پرشین بلاگ راه انداختم تنها وبلاگ در زمینه حسابداری بودم . بعد وبلاگم رو به بلاگ اسکای منتقل کردم و بعد از مدتی اور رو به سایت www.bizbloger.com منتقل کردم . اما به علت یک سری مشکلات شخصی مجددا به بلاگ اسکای برگشتم و از این مسئله خیلی خوشحالم . این در مورد حسابدار . در مورد محمود زمانی هم خیلی مهم نیست که کی هست . فقط بدونید که من یک حسابدارم .
نظر سوم رو پرهام نوشته :
salam man daneshjooye terme 6 hesabdariam rastesh man az roye nachari in reshte ro entekhab
 kardam hala ham daram dar be dar donbale rahhaye pishraft to in reshte migardam donbale ye chize delgarm konnande matlabe shoma ro ke khoondam didam tarze fekre shoma va khastatoon shabih be khodame lotfan ba man ertebat bargharar konid
جواب : پیشرفت خواسته هر فکر سالم و با هوش است . کمتر کسی از پیشرفت فرار می کند . اما اینکه شما بگویید از سر ناچاری وارد رشته حسابداری شده اید باعث ناراحتی است . هیچ وقت کاری را که دوست ندارید انجام ندهید چون کمتر در آن موفق می شوید . اگر هم از سر ناچاری کاری را انجام داده اید این موضوع را تکرار نکنید . به هر حال من در این وبلاگ تلاش میکنم تا راه های موفقیت بیشتر را برای شما و سایر دوستان عزیزم توضیح دهم .
نظر چهارم رو نجمه داده :
سلام یادداشت شما رو راجع به نبوغ حسابدار خواندم من ترم 6 حسابداری هستم و تازه مشغول کار شدم راستش چون تا حا لا کار عملی نکردم فقط ان چیزی رو که میگن انجام میدم به قول شما نبوغ تو کارم نیست و این خیلی من رو ازار می ده می خواستم اگه امکان داره از شما کمک بگیرم لطفا برام میل بزنید .
جواب : یک نواختی در کار حسابداری یک امر عادی است و نباید باعث نگرانی شما شود . اما مشکل و نگرانی از جایی شروع می شود که شما با این یک نواختی همراه شوید و دیگر احساس نیاز به مطالعه و پیشرفت نداشته باشید . اینجاست که وارد عالم دفترداری می شوید و به دنیای فراموش شده گان می روید . سعی کنید جستجو گر باشید و از هر اتفاق ، هر چند ساده به سادگی گذر نکنید . تحلیل گر باشید و مسائل را حفظ نکنید . ضمنا درباره ایمیل زدن باید بگم که حجم کار من خیلی بالاست و کمتر میتونم ایمیل انفرادی بزنم . ضمنا ترجیح میدم سوالات شما رو به صورت عمومی مطرح کنم تا از جواب اون بقیه دوستان هم استفاده کنند .
نظر پنجم از دوست عزیزم شهرام :
سلام
جناب آقای زمانی خسته نباشید.
ضمن تشکر از زحمات جناب عالی میخواستم یه انتقاد از شما بکنم امیدوارم از من رنجیده خاطر نشید .
شما انسان فعالی هستید و حتما حسابدار خوبی یا هستین یا خواهید شد . وبلاگ شما اگر اشتباه نکنم برای حسابدارها ایجاد شده و مسائل تئوری که شما می نویسید رو تمام حسابدارها در کتابهای متفاوتی که پاس کردن رو خوندن مثلا همین مبحث حسابداری صنعتی خوب این پیشگفتار هر کتاب صنعتی که شما باز کنید هست . اگر قصد دارید یک سایت پر محتوا و خوب با اعضا فعال داشته باشید باید مسائل حرفه ای رو به بحث و بررسی بکشونید و از آن نتیجه گیری کنید . اگر نگاهی به تعداد بازدید کننده های وبلاگتون بندازید خواهید دید که افراد زیادی از سایت شما دیدن کردن ولی صندوق نظرات شما خالی مونده چون مطالبتون نظر کسی رو جلب نکرده .
در هر حال امیدوارم موفق باشی و من به عنوان یک دوست این مطالب رو گفتم و حاضر هستم در این زمینه بهتون کمک کنم . من هشت سال حسابداری خوندم  و چهار سال هم سابقه کار دارم نتیجه ای که گرفته ام اینکه حسابداری مثل یک دریاست که ما قطره ای از اونو درک کردیم.
جواب : انتقاد شما برخلاف انتقاد نظر اول سازنده بود . اما باید باز این نکته را تکرار کنم که این وبلاگ نه فقط برای حسابداران بلکه برای تمامی علاقه مندان به این رشته است که در این رشته تحصیل نکرده اند . ضمنا باید بگم که از مطالب وبلاگ حسابدار چند بار با ذکر نام در روزنامه های شرق ، دنیای اقتصاد و جهان اقتصاد مطلب نوشته شده است . من از کمک تمامی دوستان استقبال می کنم و اعلام آماده گی می کنم که مطالب دوستان عزیز را در وبلاگ حسابدار با نام خودشان منتشر کنم . دوستان عزیز می توانند مطالب خود را از طریق ایمیل iranhesabdar@yahoo.com برای من ارسال کنند . با تشکر از شما دوست عزیز .
سوال ششم از آقای سید محمد :
با سلام و تشکر از مطلبتان
من تحصیلکرده رشته اقتصاد هستم و به دنبال روشی برای هزینه یابی یکی از فعالیت های خدماتی بانک ها می باشم
خوشحال میشوم اطلاعاتی در مورد روش حسابداری بدهید .
متشکرم
جواب : دوست عزیز و دوستان عزیز لطفا در صورتی که سوال خواصی دارید ، این سوال را به طور کامل و موردی بیان کنید تا این حقیر در پاسخ گویی به شما دوستان دچار مشکل نشوم . با تشکر از شما .
نظر هفتم از آقای نوروزعلی اکبری :
با سلام وتشکراززحمات شما
ازاینکه بعنوان مدافع حقوق حسابداران هستیدبسیارمتشکرم.
حسابداری صنعتی رامیتوان بعنوان قلب تپنده شرکت است  .
جدیداازنشریه پیام پتروشیمی متنی دررابطه بابهای تمام شده کالای ساخته شده منتشرشدکه درآن آورده است((کل بهای تمام شده کالای تکمیل شده درفرایندتولیددرطی یک دوره حسابداری که شامل هزینه موادخام .کاروسربارمیباشد.هزینه های اداری عمومادرمحاسبه منظورنمی شوند)) ودرهمان صفحه ودرست درزیرهمان متن دررابطه بابهای تمام شده کالای فروخته شده آورده است((کل هزینه کالاهای ساخته شده فروخته شده  دریک دوره حسابداری اعم ازخریداری شده یاتولیدشده هزینه های اداری وفروش عمومادرمحاسبه منظورنمی شوند))نظرخودرادرخصوص این متن که دقیقابراساس نوشته آن نشریه می باشداعلام دارید.
باتشکر
جواب : دوست عزیز سوال جالبی پرسیدید . اما من ترجیه میدم که درباره سوال شما یه مطلب کامل بنویسم . پس منتظر مطلب جدید من باشید .
از اینکه نظر میدید متشکرم . موفق و پیروز باشید .
تا بعد ... .

نظرات 4 + ارسال نظر
فرزاد پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 15:26 http://bizbloger.blogsky.com

چه خوب که باز هم شروع کردی!

SETAYESH یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:18

salam khasate nabashin etelate marboot be hesabdary sanatitoon khoobe man azash estefade kardam vase tahvili tahghighatam man veb lagam nadaram man daneshjooye terme 4 hesabdary hastam shanbe emtehan sanati 2 ndaram in maghoole sanati khili sakhte omid varam moafagh bashin

سایه پنج‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:43

سلام
من دانشجویی کارشناسی رشته حسابداری هستم .همین الان سایتت را دیدم شما چیزی هم در مورد حسابرسی می دونید .من می خوام پایان نامه ام را در مورد حسابرسی انجام بدم می تونید کمکم کنید

سارا سه‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 19:58

سلام
استاد ما یه مسئله حسابداری گفته من نمیتونم حل کنم کسی هست کمک کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد