حسابدار

این وبلاگ اولین وبلاگ فارسی زبان با موضوعیت حسابداری می باشد که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است .

حسابدار

این وبلاگ اولین وبلاگ فارسی زبان با موضوعیت حسابداری می باشد که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است .

تحصیلات در رشته حسابداری

امروز می خواهیم درباره تحصیلات در زمینه حسابداری صحبت کنیم .
حسابداری از هنرستان آغاز می شود . یعنی افرادی که علاقه ای به تحصیل در دبیرستان ندارند به هنرستان رفته سپس بعد از گذراندن 96 واحد درس اجباری می توانند بوسیله کنکور کاردانی پیوسته وارد دانشگاه شوند . البته حدودا یک ماه پیش سازمان سنجش اعلام کرد که هنرجویان می توانند در آزمون کاردانی ناپیوسته نیز شرکت نمایند . پس از اینکه شخص در این مقطع قبول شد می تواند بعد از گذراندن 75 واحد درس عمومی ، تخصصی ، اصلی و پایه ، در کنکور کارشناسی ناپیوسته شرکت نماید که سعی می کنیم در مطالب بعدی بیشتر درباره این کنکور صحبت کنیم . متأسفانه تست های این کنکور بر اساس چارت درسهای کاردانی ناپیوسته تنظیم شده است .
همچنین دانشجویان مقطع کاردانی پیوسته مجبور به گذراندن 19 واحد درس پیش نیاز هستند و در کل 27 واحد از واحد هایی که قبلا در مقطع کاردانی گذرانده بودند را مجددا می گذرانند .
این دانشجویان باید 91 واحد درسی را پشت سر بگذارند . سپس می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا شرکت نمایند .
افرادی که از دبیرستان و بوسیله کنکور سراسری به این رشته وارد می شوند یا یکسره در مقطع کارشناسی پیوسته قبول می شوند که در این صورت باید حدودا 140 واحد درسی را پاس نمایند و بعد از آن به مقاطع بالاتر بروند و یا اینکه ابتدا در مقطع کاردانی ناپیوسته قبول می شوند و سپس به مقطع کارشناسی ناپیوسته می روند . البته یک گرایش کوچک که می توان گفت تنها گرایش رسمی در رشته حسابداری است گرایش حسابداری دولتی می باشد که مربوط به مقطع کاردانی ناپیوسته می باشد .
ممکن است سوالی پیش آید که منظور از کاردانی پیوسته و ناپیوسته در چیست ؟ جواب این است که چون هنرجویان در هنرستان حسابداری را آغاز می کنند ، پس مقطع کاردانی ، پیوسته به درسهای هنرستان شان می باشد . البته با در نظر گرفتن این نکته که دانشجویان مقطع کاردانی پیوسته باید حتما رشته ای را انتخاب کند که در هنرستان به آن مشغول بوده است .
همانطور که می دانید حسابداری مبحث بزرگ و گسترده ای است که تنها در ثبتهای دو طرفه خلاصه نمی شود . خواندن و گذراندن واحد هایی از قبیل پژوهش عملیاتی ، مدیریت تولید ، توسعه اقتصادی ،‌پول و ارز و بانکداری ، اقتصاد خرد و کلان ، اصول سرپرستی ، سازمان و مدیریت و از این قبیل درسها ، خود گویای این مطلب است که حسابداری را نمی توان در یک رشته خلاصه کرد . زیرا درسهایی که در بالا نام بردیم هر کدام در رشته های دیگر تدریس می شوند . مثلا درس مدیریت تولید با نام ساخت و تولید در رشته صنایع تدریس می شود و یا درس سازمان و مدیریت در رشته مدیریت تدریس می شود .
همچنین ادامه تحصیل در رشته حسابداری دارای مزایای زیادی است . اگر شما واقعا به این رشته علاقه دارید در مقاطع ارشد و دکترا چیزهای بیشتری از این رشته فرا میگیرید . ضمنا در بازار کار جایگاه بهتری خواهید یافت . همینطور اگر بخواهید به عنوان حسابرس فعالیت کنید و حق امضاء داشته باشید به سابقه کاری کمتری احتیاج دارید . همچنین برای پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارجی داشتن مدرک ارشد یک مزیت به حساب می آید . و این مطلب برای گرفتن مهاجرت نیز صادق است .
به هر حال چیزی که این روزها برای یک حسابدار الزامی است مطالعه و به روز بودن است .  
نظرات 34 + ارسال نظر
امید یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 10:04 http://www.saridaily.blogsky.com

تو اگر برخیزی...من اگر برخیزم... همه برمی خیزند ...... من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی، چه کسی بر خیزد؟؟!!

میترا پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:02 http://miteran1364

سلام
منم رشتم حسابداری هست
شما میدونید جواب کنکور سراسری (کارشناسی)کی می یاد؟
شما باید آدم جالبی باشید
موفق باشید

حامد یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:00 http://hesabdari-arshad.blogfa.com

با سلام دوست عزیز و عرض خسته نباشید من هم در زمینه ازمون ارشد حسابداری وبلاگی دارم خوشحال میشم که با هم در این زمینه تبادل داشته باشیم و به دوستان شما معرفی شم ممنون

لیدا یکشنبه 3 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 16:12

سلام دوست عزیز من دیپلم حسابداری(کاردانش) دارم .والان قصد ادامه تحصیل دارم شما چه دانشگاهی رو پیشنهاد میدید
علمی کاربردی
سراسری
پیام نور
در ضمن من باید کتابهای 3 سال دبیرستان رو بخونم واسه کنکور سراسری چقدر باید هزینه کنم واسه کلاس کلا سر درگمم نمیدونم از کجا بایدشروع کنم کمک کنید لطفا
1 سول دیگه دفترچه ثبت نام کنکور سراری کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و یه عالمه سوالهای دیگه
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کیمیا یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1393 ساعت 21:12

سلام
خسته نباشید
دانشجوی ترم دو حسابداری دانشگاه شریعتی هستم و علاقه زیادی به بانکداری دارم. سوالی که داشتم این هست که میتونم به طور هم زمان هم کاردانیم رو بخونم هم در آموزشگاه عالی بانکداری تحصیل کنم در رشته بانکداری؟

ابوالفضل حسین زاده سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 13:08 http://ABU007

سلام دانشجوی ترم دو هستم یکم از مزیت های رشته حسابداری توضیح بدهید متشکرم.

paniz یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:52

سلام من سال سوم رشته حسابداری هستم میخام یه س

ره لیسانس بگیرم ولی بهم گفتن که باید یه بار کنکور بدم برا دیپلم دوسال بخونم بعد دوباره کنکور بدم برای لیسانس ولی من نمیخم دوبار کنکور بدم راهی هست که من همون یه بارو کنکور بدم ولی لیسانس بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟

hasan جمعه 2 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:57

من حالم از رشته حسابداری بهم میخوره این رشته اخه مت رفتن بهترین رشته تجربی شما دیگه مثل من گول نخورین دوستان عزیز

سید مهدی نسائی دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 16:40

باسلام من تازه به رشته ی حسابداری رفتم بااین که این مطلب رابرای تحقیق برداشتم اماخیلی چیز ها راجب رشته ام یاد گرفته ام

maryam جمعه 7 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 22:34 http://sarghshme.a1380@yahoo.com

سلام من تازه امسال میخوام انتخاب رشته کنم.بین رشته کامپیوتروحسابداری موندم...بنظرتون کدومش بازارکاخوبی داره برم همون رشته؟؟؟خواهش میکنم کمکم کنید....

abrahim. mahdavi چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 14:12

ب نظرم تجربیو پزشکی فقط ی جور کلاسه وگرنه از حسابداری بهتر نیس .... خوش باشید

امبرمهدی دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1395 ساعت 01:23

سلام می خواستم ببینم من سوم راهنمایی هستم و می خواهم رشته حسابداری بخونم دبیرستان بخونم یا هنرستان ؟؟؟ کدوم دانشگاه؟؟؟؟علاقه ی زیادی به بانکداری هم دارم لطفا راهنماییم کنید

علی پنج‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:59

سلام.من دانش اموز پایه نهم هستم و میخام حسابداری بخونم.
ولی سوالی که دارام اینه که حسابداری رو باید از کدوم رشته بخونم
ریاضی؟تجربی؟انسانی؟
اگه اطلاعات کافی کسی داره ممنون میشم که اطلاعاتشو با من د میون بزاره
ایمیل من: prsdali@gmail.com
آی دی تلگرام: @ali_poursaeed

سمانه شنبه 24 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 14:34

باسلام خسته نباشن .سمانه هستم ازمشهد دارم برا کنکورکاردانی میخونم ازتون خاهشمندم کسی ک پیام منو میبنه برام خیلی دعا کنه محتاج دعاهاتوم .پس ب سوی موفقیت

Tara سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 16:42

سلام.من دانش اموز‌پایه دهم هستم و رشتم هم حسابداری.می خواستم ببینم برای ورود به دانشگاه باید کنکور داد یا نه؟

محمد چهارشنبه 28 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 18:15

سلام من لیسانس رشته حسابداری دارم چ رشته هایی می تونم برای لرشد انتخاب کنم

محمد چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:20

سلام اقا ما امسال انتخاب رشته داریم و ضرفیا علوم انسانی پر شده ولی من دوست دارم حسابداری بخونم میخواستم بپرسم ایا میشه از رشته های الکترونیک یا الکتروتکنیک یا کامپیوتر وارد حسابداری شد؟؟

نفس پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 09:35

سلام ازتون میخام ک بارم بندی رشته حسابداری مقطع کاردانی رو برامون اعلام کنین.من رشته حسابدری خوندم و الان میخام ادامه تحصیل بدم لطفا کمکم کنید

مهسا چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 01:41

باسلام ..
من دانشجوی ترم اخر کاردانی رشته حسابداری بازرگانی هستم .میخواستم بدونم برای کارشناسی الزام هست که بازم همین رشته رو ادامه بدم؟ایا شاخه باررگانی اصلا برای کارشناسی هست ؟
لطفا جواب بدید ممنون

مجتبی سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 13:22

سلام و خسته نباشید.
من رشتم ساخت و تولیده زیر نظر فنی حرفه ای.رفتم خدمت و اومدم میخوام رشته حسابداری بخونم .ایا میتونم تو کنکور رکت کنم و تو ی دانشگاه سراسری حسابداری بخونم؟؟؟؟اگه جواب بدین ممنون میشم.

المیرا یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 16:24

باسلام وخسته نباشید.من لیسانس حسابداری دارم وتازه کنکورارشددادم وقصددارم تادکترا هم ادامه بدم.عااااااااااشق حسابداری ام بنظرمن بهترین رشته ی دنیاست...تمام صحبت های گفته شده دراین متن عین حرف های دل منه...واقعااعالی بود...بیگ لایک

سینا جمعه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 17:16

سلام امسال میخوام انتخاب رشته کنم رشته حسابداری دشواره؟

ابوالفضل سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 11:59

سلام من امسال دوازهم رشته تجربی هستم ولی به حسابداری علاقه دارم میخام بپرسم میشه از کنکور تجربی حسابداری دانشگاه دولتی قبول شد؟ با چه رتبه ای؟

Ali_mirzaie_7 سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 12:16

سلام ببخشید من دیپلم مکانیک دارم میخواستم بدونم میتونم کارشناسی حسابداری بزنم یا باید از کاردانی شروع کنم

Alireza جمعه 9 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 22:17

رشته حسابداری کنکور داره؟

هلن شنبه 15 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 01:05

بنظر من رشته حسابداری خیلی به تحلیل کردن ربط داره نمونش من خیلی تحلیل گر خوبیم و عاشق اعدادم پس من میتونم حسابدار موفقی باشم شمام کسی مجبور به حضور تو این رشته نکرده

زهرا شهبازی جمعه 5 دی‌ماه سال 1399 ساعت 10:00

سلام وقت بخیر من امسال نهمم میخواستم بدونم که برای رشته حسابداری باید چن سال دانشگاه بخونی کلا؟

بهناز چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1399 ساعت 22:44

سلام خسته نباشید من رشته حسابداری از هنرستان شروع کردم
میشه بدون کنکور و با شرط معدل وارد دانشگاه بشم ؟!

فرزانه سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 23:50

سلام
سلام.من امسال قرار هست انتخاب رشته کنم
و میخاستم در مورد رشته حسابداری تحقیق کنم میخاستم از کسایی ک در این رشته تحصیل کردم در مورد این رشته بر اساس تجربشون راهنمایی کنن منو
ممنون❤

حسام سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 18:18 http://Acc.blogsky.com

من تازه می‌خوام تایین رشته کنم می‌خوام حسابداری رو انتخاب کنم بعد گفتن ک برا کنکور ما میتونیم مثلا یه رشته دیگه رو امتحان بدیم مثلا تجربی آیا این درسته
اونوقت کتاباشو از کجا بیاریم بنظرم خیلی سخت میشه اینجوری ما ک میریم رشته حسابداری بعد چجوری علوم تجربی کنکور قبول بشیم ؟؟؟؟؟
تو رو قرآن یکی جواب بده
لطفاً دعا کنید ک موفق بشم
هر کی دعا کرد ان شاء الله خودشم موفق بشع⁦♥️⁩

علیرضا چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 11:02

سلام من در دبیرستان رشته ام حسابداری بوده است و در کنکور سراری حسابرسی قبول شدم و دو سال درس خوانده ام و الان پس از گذشت چند سال قصد ادامه تحصیل دارم خواستم بدانم من الان چه کنکوری باید بدهم ؟

zahra یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 14:39

سلام و خسته نباشید.
من امسال میخوام کنکور بدم میخواستم ببینم چه رشته ای رو برا دانشگاه انتخاب کنم بهتره و اینده شغلی بهتری داره؟ممنون میشم جواب بدید

فرهاد جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 20:49 http://jlalymqdmfrhad@gmail.com

من فقط حسابداری را برای کار دارم یاد میگیرم و ترم ۲ ام در مقطع کارشناسی ام حرف من اینه که در حسابداری درس های زیادی است اقتصاد کلان و خرد نامرتبط به رشته ولی در کار فقط به دانستن حسابداری است

آتنا چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 17:50

هنرستان فنی حرفه ای رشته حساب داری چند سال نیاز به خوندنه ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد